KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİNE İLİŞKİN KURUMSAL GENEL AYDINLATMA METNİ

Tum Yönetim Kiralama Ve İşletme Hizmetleri Anonim Şirketi olarak; 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK”) ve ilgili mevzuat ve yasal düzenlemelerden kaynaklanan faaliyetleri çerçevesinde kişisel verilerinizin işlenmesi, saklanması ve aktarılmasına ilişkin siz Ziyaretçilerimizi, Çevrimiçi Ziyaretçilerimizi, Müşterilerimizi, Potansiyel Müşterilerimizi, Tedarikçi Çalışanlarımızı, Tedarikçi Yetkililerimizi bilgilendirmek amacıyla işbu aydınlatma metnini hazırladık.

İşlediğimiz Kişisel Veri Kategorileriniz Nelerdir ve Bunları Hangi Amaçlarla İşliyoruz?

Kişisel bilgileriniz Tum Yönetim Kiralama Ve İşletme Hizmetleri Anonim Şirketi

tarafından KVKK’nın 4.2. maddesinde öngörülen;

  1. Hukuka ve dürüstlük kurallarına uygun olma,
  2. Doğru ve gerektiğinde güncel olma,
  3. Belirli, açık ve meşru amaçlar için işlenme,
  4. İşlendikleri amaçla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü olma,
  5. İlgili mevzuatta öngörülen veya işlendikleri amaç için gerekli olan süre kadar muhafaza edilme,

ilkelerine uygun olarak, iş ortaklarımızla kurduğumuz ve devam eden iş ilişkilerimiz kapsamında (bir kişinin birden çok kategoriye girmesi mümkündür) aşağıda belirtilen amaçlar doğrultusunda işlenebilecektir.

Ziyaretçilerimiz

fiziksel mekan güvenliği bilgileri (ör. kamera kayıtları);

  1. fiziksel mekan güvenliğinin temini amaçları ile işlenecektir.

Çevrimiçi Ziyaretçilerimiz

Web sitemizi kullanan çevirimiçi ziyaretçilerimizin işlem güvenliği bilgileri (ör. IP adresi bilginiz),pazarlama bilgileri (ör. alışveriş geçmişi bilgileri, çerez kayıtları) ve (bizlere bunları bildirdiğiniz takdirde*) kimlik bilgileri, iletişim bilgileri (ör. e-posta adresiniz);

  1. faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi,
  2. bilgi güvenliği süreçlerinin yürütülmesi,
  3. talep/şikayetlerin takibi,
  4. iletişim faaliyetlerinin yürütülmesi,
  5. yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi,
  6. internet aracılığıyla web sitemize erişiminizi sağlayabilmek amacıyla işlenecektir.

Müşterilerimiz

Gerçek kişi müşterilerimizin veya tüzel kişi müşterilerimizin yetkililerinin ve/veya çalışanlarının kimlik bilgileri, iletişim bilgileri, müşteri işlemi bilgileri (ör. sipariş bilgisi), fiziksel mekan güvenliği bilgileri, hukuki işlem bilgileri, pazarlama bilgileri (ör. alışveriş geçmişi bilgileri);

  1. faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi,
  2. finans ve muhasebe işlerinin yürütülmesi,
  3. iş faaliyetlerinin yürütülmesi/denetimi,
  4. lojistik faaliyetlerinin yürütülmesi,
  5. mal/hizmet satış sonrası destek hizmetlerinin yürütülmesi,
  6. mal/hizmet satış süreçlerinin yürütülmesi,
  7. pazarlama analiz çalışmalarının yürütülmesi,
  8. sözleşme süreçlerinin yürütülmesi,
  9. yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi,
  10. fiziksel mekan güvenliğinin temini,
  11. hukuki uyuşmazlıkların giderilmesi,
  12. saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi,
  13. firma/ürün/hizmetlere bağlılık süreçlerinin yürütülmesi,
  14. iletişim faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile işlenecektir.

Potansiyel Müşterilerimiz

Gerçek kişi müşterilerimizin veya tüzel kişi müşterilerimizin yetkililerinin ve/veya çalışanlarının kimlik bilgileri, iletişim bilgileri, müşteri işlemi bilgileri, fiziksel mekan güvenliği bilgileri, pazarlama bilgileri;

  1. mal/hizmet satış süreçlerinin yönetilmesi,
  2. sözleşme süreçlerinin yürütülmesi,
  3. fiziksel mekan güvenliğinin temini,

Tedarikçi Çalışanımız

Tedarikçi çalışanımızın kimlik bilgileri, iletişim bilgileri, fiziksel mekan güvenliği bilgileri,

  1. iletişim faaliyetlerinin yürütülmesi,
  2. iş faaliyetlerinin yürütülmesi/denetimi,
  3. fiziksel mekan güvenliğinin temini,
  4. tedarik zinciri yönetimi süreçlerinin yürütülmesi,
  5. lojistik faaliyetlerinin yürütülmesi,
  6. faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi,
  7. iş sağlığı/güvenliği faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile işlenecektir.

Tedarikçi Yetkilimiz

Gerçek kişi tedarikçilerimizin veya tüzel kişi tedarikçi yetkililerimizin kimlik bilgileri, iletişim bilgileri, fiziksel mekan güvenliği bilgileri, müşteri işlemi bilgileri, pazarlama bilgileri, hukuki işlem bilgileri;

  1. İş faaliyetlerinin yürütülmesi/denetimi,
  2. İletişim faaliyetlerinin yürütülmesi,
  3. Mal/hizmet satın alım süreçlerinin yürütülmesi,
  4. Tedarik zinciri yönetimi süreçlerinin yürütülmesi,
  5. Finans ve muhasebe işlerinin yürütülmesi,
  6. Sözleşme süreçlerinin yürütülmesi,
  7. Hukuk işlerinin takibi ve yürütülmesi ,
  8. Şirketimizin emniyetini ve fiziksel mekan güvenliğinin temini ile bunlara ilişkin idari, teknik tedbirleri sağlayabilmemiz,
  9. İş sağlığı, güvenliği süreçlerini yürütebilmemiz,
  10. Gerekli durumlarda kimlik bilgi ve belgelerinizi teyit edebilmemiz; suistimallerin, kayıp ve dolandırıcılığın önlenmesi için gerekli işlemleri yapabilmemiz,
  11. İlgili mevzuat gereği saklanması gereken bilgilerinizi muhafaza edebilmemiz; bilgi kayıplarının önlenebilmesi için kopyalanması ve yedeklenmesi işlerini gerçekleştirmemiz; bilgilerinizin tutarlılığının kontrolünü sağlayabilmemiz; bilgilerinizin güvenliği için gerekli teknik ve idari tedbirleri alabilmemiz,
  12. Düzenleyici ve denetleyici kurumlara, yasal düzenlemelerin gerektirdiği veya zorunlu kıldığı hukuki yükümlülüklerimizi yerine getirebilmemiz, yasal takipleri ve hukuki süreçleri yürütebilmemiz amaçları ile işlenecek, kaydedilecek, depolanacak, muhafaza edilecek, sınıflandırılacaktır.

Kişisel Verilerinizin Toplanma Yöntemleri Nelerdir?

Yukarıda kategoriler halinde belirtilen kişisel verileriniz; sipariş formları, sözleşmeler, ziyaretçi formları gibi fiziki yollarla veya bilgi sistemleri ve elektronik cihazlar (ör. telekomünikasyon altyapısı, bilgisayar ve telefonlar), web sitemiz ve ilgili kişi tarafından beyan edilen diğer belgeler vasıtasıyla otomatik olan veya otomatik olmayan yollarla toplanmaktadır.

Kişisel Verilerinizin Toplanmasının Hukuki Sebebi Nedir?

Kişisel verileriniz, Tum Yönetim Kiralama Ve İşletme Hizmetleri Anonim Şirketi tarafından; yukarıda açıklanan amaçların gerçekleştirilmesi doğrultusunda KVKK’nın 5. maddesinde belirtilmiş olan;

  1. Kanunlarda açıkça öngörülmesi,
  2. Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla; sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması,
  3. Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması,
  4. Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması,
  5. İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması hukuki sebeplerine dayanılarak işlenmektedir.

Kişisel Verilerinizi Üçüncü Bir Kişiye Aktarıyor Muyuz?

  1. Ziyaretçilerimize ait kişisel veriler, yukarıda belirtilen amaçlar dahilinde ve ilgili mevzuat gereği talep edilmesi halinde kolluk kuvvetleri ve adli makamlarla paylaşılabilecektir.
  1. Çevrimiçi ziyaretçilerimize ait kişisel veriler, yukarıda belirtilen amaçlar dahilinde ve ilgili mevzuat gereği talep edilmesi halinde adli makamlar ve yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile paylaşılabilecektir.
  1. Müşterilerimize ait kişisel veriler, yukarıda belirtilen amaçlar dahilinde gerekli olduğu ölçüde topluluk şirketlerimize, kullandığımız muhasebe yazılımına, bankalara, denetim firmalarına, havaalanı işletmesine, iş ortaklarımıza, şirket ortaklarımıza, kargo şirketlerine, bankalara ve mali müşavirimize aktarılabilmektedir. Ayrıca söz konusu kişisel veriler, ileride çıkabilecek hukuki uyuşmazlıklarda delil olarak kullanılabilmesi amacıyla adli makamlara ve talep edilmesi halinde resmi kurum ve kuruluşlara aktarılabilecektir.
  2. Potansiyel müşterilerimize ait kişisel veriler, yukarıda belirtilen amaçlar dahilinde gerekli olduğu ölçüde topluluk şirketlerimize ve ilgili mevzuat gereği talep edilmesi halinde adli makamlar ve resmi kurum ve kuruluşlara aktarılabilecektir.
  1. Tedarikçi çalışanımıza ait kişisel veriler, yukarıda belirtilen amaçlar dahilinde gerekli olduğu ölçüde topluluk şirketlerimize, kullandığımız muhasebe yazılımına, bankalara, denetim firmalarına, havaalanı işletmesine, iş ortaklarımıza, şirket ortaklarımıza, kargo şirketlerine, bankalara ve mali müşavirimize aktarılabilmektedir. Ayrıca söz konusu kişisel veriler, ileride çıkabilecek hukuki uyuşmazlıklarda delil olarak kullanılabilmesi amacıyla adli makamlara ve talep edilmesi halinde resmi kurum ve kuruluşlara aktarılabilecektir.
  1. d) Tedarikçi yetkilimize ait kişisel veriler, yukarıda belirtilen amaçlar dahilinde gerekli olduğu ölçüde topluluk şirketlerimize, kullandığımız muhasebe yazılımına, bankalara, denetim firmalarına, havaalanı işletmesine, iş ortaklarımıza, şirket ortaklarımıza, kargo şirketlerine, bankalara ve mali müşavirimize aktarılabilmektedir. Ayrıca söz konusu kişisel veriler, ileride çıkabilecek hukuki uyuşmazlıklarda delil olarak kullanılabilmesi amacıyla adli makamlara ve talep edilmesi halinde resmi kurum ve kuruluşlara aktarılabilecektir.

Kişisel Verilerinizi Yurt Dışına Aktarıyor Muyuz?

Tum Yönetim Kiralama Ve İşletme Hizmetleri Anonim Şirketi olarak, kişisel verilerinizi yurt dışına aktarmamaktayız.

Kişisel Verileriniz İle İlgili Haklarınızı Nasıl Kullanabilirsiniz?

KVKK’nın ilgili kişilerin haklarını düzenleyen 11. maddesi kapsamındaki taleplerinizi Tum Yönetim Kiralama Ve İşletme Hizmetleri Anonim Şirketi’ne ait “https://tumictur.com.tr/tr” adresinde yer alan “Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ” uyarınca sizlere kolaylık sağlaması adına hazırlanan “Veri Sorumlusuna Başvuru Formu” aracılığıyla bizlere iletebilirsiniz.

Veri Sorumlusu: Tum Yönetim Kiralama Ve İşletme Hizmetleri Anonim Şirketi Adres: Tayakadın Mahallesi Terminal Sokak No: 1/1 Arnavutköy İstanbul Mail: [email protected]

 

TUM YÖNETİM KİRALAMA VE İŞLETME HİZMETLERİ A.Ş. KURUMSAL KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI POLİTİKASI

Doküman Bilgileri

Doküman Adı:

Kişisel Verilerin Korunması Politikası

Doküman İlgisi:

Kişisel Verilerin Korunması Politikasının amacı, Tum Yönetim Kiralama Ve İşletme Hizmetleri Anonim Şirketi tarafından kişisel verilerin korunmasına yönelik süreçlerin planlanması ve bu konuya ilişkin

uygulanacak esasların belirlenmesidir.

Yayınlanma Tarihi:

06.11.2024

Versiyon No:

1

Referans / Gerekçe:

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması

Kanunu ve sair mevzuat

Onay Merci:

Tum Yönetim Kiralama Ve İşletme

Hizmetleri Anonim Şirketi Yönetim Kurulu



TUM YÖNETİM KİRALAMA VE İŞLETME HİZMETLERİ A.Ş. KURUMSAL KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI POLİTİKASI

1. AMAÇ

Her bireyin kendisi ile ilgili kişisel verilerin korunmasını isteme hakkı Anayasa’dan doğan kutsal bir haktır. Tum Yönetim Kiralama Ve İşletme Hizmetleri Anonim Şirketi olarak bu hakkın gereklerini yerine getirmeyi en değerli görevlerimizden biri olarak kabul ediyoruz. Bu nedenle kişisel verilerinizin hukuka uygun olarak işlenmesine ve korunmasına önem veriyoruz.

Kurumsal Kişisel Verilerin Korunması Politikası da kişisel verilerin korunmasına verdiğimiz önemin bir sonucu olarak kişisel verileri işlerken ve korurken temel aldığımız ilkeleri ve uyguladığımız prosedürleri belirlemek amacıyla hazırlanmıştır.

2. KAPSAM

Politika Tum Yönetim Kiralama Ve İşletme Hizmetleri Anonim Şirketi’nin yönettiği bütün kişisel veriler verilerin tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devralınması, elde edilebilir hâle getirilmesi, sınıflandırılması ya da kullanılmasının engellenmesi gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlemi kapsamaktadır.

Politika Tum Yönetim Kiralama Ve İşletme Hizmetleri Anonim Şirketi’nin ortaklarının, yetkililerinin, müşterilerinin, çalışanlarının, tedarikçi yetkililerinin ve çalışanlarının, ve üçüncü kişilerin işlenen tüm kişisel verilerine ilişkindir.

Tum Yönetim Kiralama Ve İşletme Hizmetleri Anonim Şirketi Politika’yı mevzuata ve Kişisel Verileri Koruma Kurumu’nun kararlarına uyum ve kişisel verilerin daha iyi korunması amaçlarıyla değiştirebilir.

3. TANIMLAR

Kısaltma

Tanım

Alıcı Grubu


Veri sorumlusu tarafından kişisel verilerin aktarıldığı gerçek veya tüzel kişi kategorisi.

 


Açık Rıza


Belirli bir konuya ilişkin, bilgilendirilmeye dayanan ve özgür iradeyle açıklanan rıza.


Anonim Hale Getirme


Kişisel verilerin, başka verilerle eşleştirilerek dahi hiçbir surette kimliği belirli veya belirlenebilir bir gerçek kişiyle

ilişkilendirilemeyecek hale getirilmesi.

İlgili Kişi


Kişisel verisi işlenen gerçek kişi.



İlgili Kullanıcı

Verilerin teknik olarak depolanması, korunması ve

yedeklenmesinden sorumlu olan kişi ya da birim hariç olmak üzere veri sorumlusu organizasyonu içerisinde veya veri sorumlusundan aldığı yetki ve talimat doğrultusunda kişisel verileri işleyen

kişilerdir.

İmha

Kişisel verilerin silinmesi, yok edilmesi veya anonim hale

getirilmesi.

Kanun/KVKK

6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu.


Kayıt Ortamı

Tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt

sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla işlenen kişisel verilerin bulunduğu her türlü ortam.

Kişisel Veri

Kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgi.






Veri Envanteri


Veri sorumlularının iş süreçlerine bağlı olarak gerçekleştirmekte oldukları kişisel verileri işleme faaliyetlerini; kişisel verileri işleme amaçları ve hukuki sebebi, veri kategorisi, aktarılan alıcı grubu ve veri konusu kişi grubuyla ilişkilendirerek oluşturdukları ve kişisel verilerin işlendikleri amaçlar için gerekli olan azami muhafaza

edilme süresini, yabancı ülkelere aktarımı öngörülen kişisel verileri ve veri güvenliğine ilişkin alınan tedbirleri açıklayarak

detaylandırdıkları envanter.





Kişisel Verilerin İşlenmesi

Kişisel verilerin tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza

edilmesi, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devralınması, elde edilebilir hâle getirilmesi,

sınıflandırılması ya da kullanılmasının engellenmesi gibi veriler

üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlem.

Komisyon

Tum Yönetim Kiralama Ve İşletme Hizmetleri Anonim Şirketi

tarafından Politika’yı ve ilgili diğer prosedürleri yönetmek ve

 

Politika’nın yürürlüğünü sağlamak amacıyla kurulan Kişisel Verileri Koruma Komisyonu.

Kurul

Kişisel Verileri Koruma Kurulu.

Kurum

Kişisel Verileri Koruma Kurumu


Özel Nitelikli Kişisel Veri

Kişilerin ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da

sendika üyeliği, sağlığı, cinsel hayatı, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik

tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik verileri.



Periyodik İmha

Kanun’da yer alan kişisel verilerin işlenme şartlarının tamamının ortadan kalkması durumunda kişisel verileri saklama ve imha politikasında belirtilen ve tekrar eden aralıklarla re’sen

gerçekleştirilecek silme, yok etme veya anonim hale getirme işlemi.


Politika


Kişisel Verilerin Korunması Politikası


Veri İşleyen

Veri sorumlusunun verdiği yetkiye dayanarak veri sorumlusu adına kişisel verileri işleyen gerçek veya tüzel kişi.



Veri Sorumlusu


Kişisel verilerin işleme amaçlarını ve vasıtalarını belirleyen, veri kayıt sisteminin kurulmasında ve yönetilmesinden sorumlu gerçek veya tüzel kişi.

4. GENEL İLKELER

Tum Yönetim Kiralama Ve İşletme Hizmetleri Anonim Şirketi her yeni kişisel veri işlemeyi gerektiren iş akışının hazırlık aşamasında işlenecek verilerin aşağıdaki ilkelere uygunluğunu denetler. Uygun bulunmayan iş akışları hayata geçirilmez.

Tum Yönetim Kiralama Ve İşletme Hizmetleri Anonim Şirketi kişisel verileri işlerken;

  1. Hukuka ve dürüstlük kurallarına uyar.
  2. Kişisel verilerin doğru ve gerektiğinde güncel olduğundan emin olur.
  3. İşleme amacının belirli, açık ve meşru olmasına dikkat eder.
  4. İşlenen verinin işlenme amacıyla bağlantılı olduğunu, işlenilmesi gerektiği kadarıyla sınırlı işlendiğini ve ölçülü olduğunu kontrol eder.
  5. Verileri ancak ilgili mevzuatta öngörörülen veya işlenme amacı için gerekli olduğu kadar muhafaza eder, işlenme amacı ortadan kalktığında imha eder.

5. GÖREV VE SORUMLULUKLAR

Tum Yönetim Kiralama Ve İşletme Hizmetleri Anonim Şirketi bünyesinde kişisel verilerin işlenmesine ilişkin işbu Politika’yı ve ilgili diğer prosedürleri yönetmek ve Politika’nın yürürlüğünü sağlamak amacıyla Kişisel Verilerin Korunması Komisyonu kurulmuştur. Komisyon’u Genel Müdür Yardımcısı, İnsan Kaynakları Müdürü, Bilgi Teknolojileri Müdürü, Hukuk Birimi Yetkili Avukatı ve İş Geliştirme Sorumlusu oluşturmaktadır. Tum Yönetim Kiralama Ve İşletme Hizmetleri Anonim Şirketi bunun yanı sıra gerektiğinde 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’na uyum sağlamak amacıyla KVKK danışmanlığı desteği de almaktadır. Komisyon gerek görmesi halinde toplantılarına KVKK danışmanını çağırabilir.

Komisyon’un görev ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.

  1. Olağan olarak 6 ayda bir toplanır. Şartların gerektirmesi halinde olağanüstü toplanılabilir (örneğin olası bir veri ihlali durumunda).
  2. Politika’da değiştirilmesi/geliştirilmesi gereken hususları tartışır.
  3. Kişisel verilerin hukuka uygun işlenmesi ve korunması adına yerine getirilebilecek hususları tespit eder.
  4. Komisyon, şirket içi ve iş ortakları nezdinde KVKK farkındalığını artırmak için atılabilecek adımları belirler.
  5. Kişisel verilerin işlenmesi ve korunması hususunda karşılaşılabilecek riskleri tespit eder, gerekli idari ve teknik tedbirleri alır.
  6. Kurum ile irtibatı sağlar ve ilişkileri yönetir.
  7. İlgili Kişi’den gelen talepleri değerlendirir.
  8. Periyodik imha süreçlerini takip eder.
  9. Veri Envanteri’ni günceller.
  10. Yukarıda sayılan hususlara ilişkin görevlendirmeleri yapar.

6. VERİ GÜVENLİĞİ İÇİN ALINAN TEDBİRLER

Tum Yönetim Kiralama Ve İşletme Hizmetleri Anonim Şirketi (i) kişisel verilerin hukuka aykırı olarak işlenmesini önlemek, (ii) kişisel verilere hukuka aykırı olarak erişilmesini önlemek, (iii) kişisel verilerin muhafazasını sağlamak amacıyla uygun güvenlik düzeyini temin etmeye yönelik gerekli hertürlü teknik ve idari tedbirleri alır.

6.1. Teknik Tedbirler

  1. Ağ güvenliği ve uygulama güvenliği sağlanmaktadır.
  2. Bilgi teknolojileri sistemleri tedarik, gelistirme ve bakımı kapsamındaki güvenlik önlemleri alınmaktadır.
  3. Erişim logları düzenli olarak tutulmaktadır.
  4. Güncel anti-virüs sistemleri kullanılmaktadır.
  5. Güvenlik duvarları kullanılmaktadır.
  6. Kişisel veri içeren fiziksel ortamlara giriş çıkışlarla ilgili gerekli güvenlik önlemleri alınmaktadır.
  7. Kişisel veri içeren fiziksel ortamların dış risklere (yangın, sel vb.) karşı güvenliği sağlanmaktadır.
  8. Kişisel veri içeren ortamların güvenliği sağlanmaktadır.
  9. Kişisel veriler yedeklenmekte ve yedeklenen kişisel verilerin güvenliği de sağlanmaktadır.
  10. Kullanıcı hesap yönetimi ve yetki kontrol sistemi uygulanmakta olup bunların takibi de yapılmaktadır.
  11. Log kayıtları kullanıcı müdahalesi olmayacak şekilde tutulmaktadır.
  12. Saldırı tespit ve önleme sistemleri kullanılmaktadır.
  13. Sızma testi uygulanmaktadır.
  14. Veri kaybı önleme yazılımları kullanılmaktadır.
  15. Şifreleme yapılmaktadır.

6.2 İdari Tedbirler

  1. Çalışanlar için veri güvenliği hükümleri içeren disiplin düzenlemeleri mevcuttur.
  2. Çalışanlar için veri güvenliği konusunda belli aralıklarla eğitim ve farkındalık çalışmaları yapılmaktadır.
  3. Erişim, bilgi güvenliği, kullanım, saklama ve imha konularında kurumsal politikalar hazırlanmış ve uygulamaya başlanmıştır.
  4. Gerektiğinde veri maskeleme önlemi uygulanmaktadır.
  5. Gizlilik taahhütnameleri yapılmaktadır.
  6. Çalışanlar için yetki matrisi oluşturulmuştur.
  7. Görev değişikliği olan ya da işten ayrılan çalışanların bu alandaki yetkileri kaldırılmaktadır.
  8. İmzalanan sözleşmeler veri güvenliği hükümleri içermektedir.
  9. Kişisel veri güvenliği politika ve prosedürleri belirlenmiştir.
  10. Kişisel veri güvenliği sorunları hızlı bir şekilde raporlanmaktadır.
  11. Kişisel veri güvenliğinin takibi yapılmaktadır.
  12. Kişisel veriler mümkün olduğunca azaltılmaktadır.
  13. Kurum içi periyodik ve/veya rastgele denetimler yapılmakta ve yaptırılmaktadır.
  14. Mevcut risk ve tehditler belirlenmiştir.
  15. Özel nitelikli kişisel veri güvenliğine yönelik protokol ve prosedürler belirlenmiş ve uygulanmaktadır.
  16. Özel nitelikli kişisel veriler elektronik posta yoluyla gönderilecekse mutlaka şifreli olarak ve KEP veya kurumsal posta hesabı kullanılarak gönderilmektedir.
  17. Veri işleyen hizmet sağlayıcılarının, veri güvenliği konusunda farkındalığı sağlanmaktadır.

7. İLGİLİ KİŞİNİN KİŞİSEL VERİLERLE İLGİLİ HAKLARI

İlgili kişi, Tum Yönetim Kiralama Ve İşletme Hizmetleri Anonim Şirketi’ne başvurarak aşağıda yer alan konularda talepte bulunabilir:

  1. Kişisel verilerinin işlenip işlenmediğini öğrenme,
  2. Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
  3. Kişisel verilerinin işlenme amacı ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
  4. Kişisel verilerinin yurt içinde veya yurt dışında aktarıldığı üçüncü kişileri öğrenme,
  5. Kişisel verilerinin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
  6. KVKK ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerinin silinmesini, yok edilmesini veya anonim hale getirilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerinin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
  7. İşlenen verilerinin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
  8. Kişisel verilerinin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme.

8. İHLAL BİLDİRİMLERİ

Tum Yönetim Kiralama Ve İşletme Hizmetleri Anonim Şirketi çalışanları, KVKK hükümlerini ve/veya Politika’yı ihlal ettiğini düşündüğü iş, eylem veya olguyu Komisyon’a raporlar. Komite bu ihlal bildirimi akabinde gerekli görmesi halinde toplanır ve ihlale ilişkin bir eylem planı oluşturur.

İhlal, kişisel verilerin kanuni olmayan yollarla başkaları tarafa elde edilmesi yoluyla gerçekleşmişse, Komisyon, Kurul’un 24.01.2019 tarih ve 2019/10 sayılı kararı kapsamında bu durumu 72 saat içerisinde ilgilisine ve Kurul’a bildirir.

9. DEĞİŞİKLİKLER

Politika üzerindeki değişiklikler Komisyon tarafından hazırlanır ve Tum Yönetim Kiralama Ve İşletme Hizmetleri Anonim Şirketi Yönetim Kurulu’nun onayına sunulur. Güncellenen Politika çalışanlara e-posta yolu ile gönderilebilir veya internet sitesi üzerinde yayınlanır.

10. YÜRÜRLÜK TARİHİ

Politika’nın işbu versiyonu 06.11.2024 tarihinde Yönetim Kurulu tarafından onaylanarak yürürlüğe girmiştir.

 

OFİS ZİYARETÇİ AYDINLATMA METNİ

İşbu aydınlatma metni, veri sorumlusu sıfatıyla hareket eden Tum Yönetim Kiralama Ve İşletme Hizmetleri Anonim Şirketi tarafından, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununun (“KVKK”) 10. maddesi ile Aydınlatma Yükümlülüğünün Yerine Getirilmesinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ çerçevesinde, kişisel verilerinizin işlenme amaçları, hukuki nedenleri, toplanma yöntemlerini, kimlere aktarılabileceğini ve KVKK kapsamındaki haklarınıza ilişkin olarak sizleri bilgilendirmek amacıyla hazırlanmıştır.

Şirketimize ziyaretiniz sırasında paylaştığınız Adınız, Soyadınız ve ziyarete geldiğiniz kişi kişisel verileriniz, hizmet alanımıza yapılan giriş çıkışların tespiti ve şirket güvenliğinin sağlanması amaçları ile işlenecek, kaydedilecek, depolanacak, muhafaza edilecek, sınıflandırılacak ve gerektiğinde hukuki uyuşmazlıkların giderilmesi veya ilgili mevzuat gereği talep halinde adli makamlar veya ilgili kolluk kuvvetlerine aktarılabilecektir.

Söz konusu kişisel veriler, Kanunun 5. maddesinde yer alan “ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması” hukuki sebebine dayanarak otomatik olmayan yollarla işlenmektedir.

Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki taleplerini, “Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğe” göre, Tayakadın Mahallesi Terminal Sokak No: 1/1 Arnavutköy İstanbul adresine yazılı olarak gönderebilir veya [email protected] e-posta adresine iletebilirsiniz.